Kurucumuz Johann Jacobs ilk mağazasını Almanya'nın hareketli liman şehri Bremen'de açtı. Kahve, çay, çikolata ve bisküvi stoklayan şirket, misyonunu "yalnızca en iyi, kusursuz ürünleri makul fiyatlarla sunmak" olarak belirledi.
Johann Jacobs ilk kahve mağazasını açtı. Leziz ve ustalıkla kavrulmuş kahvesini Bremen halkına ilk kez tattırdı.
Jacobs kahvesi, Almanya'nın Baltık kıyısındaki en iyi otellerde, restoranlarda ve tatil köylerinde satışa sunuldu ve rekor kıran Atlantik ötesi vapurlarla Amerika'ya ilk yolculuğunu yaptı. Atlantik'in her iki yakasındaki seçici kahve içicilerine yüksek kalitede kahve sağladı.
Johann'ın 22 yaşındaki yeğeni Walther, ABD'den döndü ve yeni fikirlerle şirkete katıldı. Jacobs aromasını ilk kez görselleştiren zarif ve göz alıcı ambalajları hayata geçirdi. Ve markanın ilk sloganlarıyla Jacobs'u insanların aklında yer edindirdi. Almanya'da insanların evlerine aromasını korumuş & taze kahve dağıtmak için bir araç filosu oluşturdu.
Jacobs tesislerinin savaş zamanında yıkılmasının ve tedarik kesintisinin ardından, kahve üretimi nihayet devam edebildi. Walter savaş sonrası ilk resmi 12 çuval yeşil kahve çekirdeği nakliyesini aldı.
Walther Jacobs, ikonik "wunderbar" sloganını marka kampanyaları ve reklamlarda hayata geçirdi. İlk Jacobs hazır kahvesi Mocca Press 1957'de piyasaya sürüldü.
Walther'in oğlu Klaus 1962'de şirkete katıldı ve yeni bir refah çağının başlamasına yardımcı oldu: Yeni pazarlara yeni ürünler, ambalajlar ulaştırıldı ve iletişimler kuruldu ve Jacobs'un ikonik 'yaban arısı' görünümündeki VW Transporter minibüslerinden oluşan filosu, şehirlerde kaçırılmayacak bir manzara oluşturdu.
Jacobs Krönung, sadık bir tüketici kitlesiyle sevilen bir kahve tercihi haline geldi. Doğu Almanya'da yaşayan aile ve arkadaşlara sevgiyle ihtiyaç paketleri gönderildi. 1973 yılında ise önümüzdeki 12 yıl boyunca Jacobs kampanyalarının ikonik yüzü olarak kullanılacak Frau Sommer'in Jacobs markasına gelişini görüyoruz.
1982 yılında Klaus Jacobs, markayı sevilen İsviçre çikolata şirketi Suchard ile birleştirdi ve böylece Jacobs markasının aile şirketinden küresel bir markaya geçiş yolculuğu başladı.
1990 yılında Jacobs, Philip Morris'e satıldı ve marka Kraft Jacobs Suchard'ın bir parçası haline geldi. Jacobs; eski Sovyetler Birliği, Orta Doğu, Afrika ve Orta Amerika'ya gerçek kalitede kahve vaadini getirerek yeni pazarlara girdi.
Kraft Foods, Mondelez International Inc. adını aldı ve Jacobs Douwe Egberts'i (JDE) oluşturmak üzere Sara Lee ile yapılan yeni birleşmenin bir parçası olarak kahve bölümü ayrıldı.
Jacobs markası güçlü bir ana marka kimliği ile uyum içindedir. Hala 50 yıl önce tanıtılan altın tacıyla ayrışır ve insanlara keyif alacakları özel bir kahve sunmak için sıradan olan kahveyi yüceltmektedir.
JDE, Mayıs 2020'de Amsterdam'da listelenen JDE Peet's Coffee'yi oluşturmak için Peet's Coffee ile birleşti.
JDE Peet's'in Common Grounds girişiminin bir parçası olmaktan gurur duyuyoruz. Çekirdeklerimizi sorumlu bir şekilde tedarik etmeye özen gösterirken, kahve yetiştirilen bölgelerdeki çiftçilerin ve toplulukların gelişmesine yardımcı oluyoruz.